tirsdag den 24. maj 2011

Oldschoooool Part 1

Da jeg i sin tid smed mine cd'er væk og begyndte at digge vinyl var noget af det første jeg gik i gang med, at samle på gammel dansk rap. Jeg blev dog lidt træt af det i længden, da København ikke er stor nok til KUN at lede efter én bestemt ting. Jeg blev derfor aldrig rigtig færdig, men det ryger da stadig i kurven hvis jeg finder noget :)
Her er noget af det jeg fik skrabet sammen:






Rockers By Choice - Vi er generationen der ikke må fejle (Kassettebånd og vinyl 1990)









Fra venstre:
Rockers By Choice - Vi er generationen der ikke må fejle (Kassettebånd 1990)

Rockers By Choice - Opråb! Til det danske folk (Kassettebånd 1989)

Rockers By Choice - Nedtur Live 89 (Kassettebånd 1989)
- Bonusinfo: På mit Nedtur Live 89 kasettebånd er årstallet 1988 trykt.





Mc Einar - Den nye stil (Vinyl 1988)









Rockers By Choice - Rabalderstræde (Vinyl 1990)






Rockers By Choice - Engel/Nedtur (Vinyl 1988)












Har egentlig altid været mest til Mc Einar, så eneste grund til at der er mest Rockers er at det er det jeg har fundet. Håber snart at det er muligt at erhverve sig nyt wax med Ejnar, der går jo rygter om en ny konstellation!

Her er han med Sorgenfri Rap for ikke så lang tid siden:

 
 
 

//Lars

4 kommentarer:

  1. Det må være en fejl på det Nedtour live bånd.. Opråb! udkom i '89 og Nedtour kom først efter.. tror stadig min søs har dem og et par singler på vinyl :)

    SvarSlet
  2. @Hiphop - Ja muligvis, men det er hvertfald hvad der står på min! Kunne være fedt at tjekke din søsters, og se hvad der står der?

    SvarSlet
  3. skal jeg nok!

    men er 100 på at Nedtour udkom efter Opråb! Jeg var mega kæmpe fan, grænsende til mandlig groupie den gang.. men var altså os kun 12 :D

    Vi købte Nedtour vinylen i Kvickly!! ærgeligt som tiderne har ændret sig :(

    SvarSlet
  4. Hehe ja, det kunne være for vildt at gå derned og købe vinyl - men på den anden side så er det sgu os lidt fedt at skulle lede!

    Jeg har ændret i mit oplæg, til at det nok højst sandsyneligt er en fejl at den er fra 1988 - andet er jo ulogisk!

    //Lars

    SvarSlet