onsdag den 25. maj 2011

FUCK-PIS-LÅRT! - men alligevel okay

Jeg var på rov til loppemarked i Bella Centeret for et par weekender siden, og fandt en masse godt.
Der er over 500 stande og sygt meget vinyl - jeg tror vi brugte 4 timer udelukkende på at digge wax!
På falderebet, før biksen lukkede, fandt jeg lige en Niels-Henning Ørsted Pedersen plade og tænkte; Fuck Ja! Jeg kender ikke så meget til ham, men ved at han er en af de største danske basister inden for jazz. Han er blandt andet med på en af mine absolut yndlingsplader med Oscar Peterson - så jeg var godt tilfreds da jeg tog metroen hjem.
Jeg har nu langt om længe fundet pladen frem, og før jeg købte den fik jeg aldrig rigtig kigget på hvilke numre der lå på, men var sikker på at det var noget dope jazz i stil med min Oscar Peterson plade, men ak nej!
Pladen starter ud med en proloug, hvorefter børnefesten ellers går igang med "En elefant kom marcherende" osv... Det har da selvfølgelig en vis charme at genhøre de gamle børnesange, men bare ikke når man havde forventet noget helt andet!




Niels-Henning Ørsted Pedersen - The Eternal Traveller (1985)


I det mindste har jeg fundet ud af at det er et originaloptryk og den er i fuckin' go' stand!





Her snakker Oscar Peterson om Niels-Henning Ørsted Pedersen:


Næste gang der er loppemarked i Bella Centret er 01-10-2011.

//Lars

Ingen kommentarer:

Send en kommentar